The girl.

Saturday, August 23, 2014

Holiday trip to Bangi - KL Aug 2014

20-23 Aug 2014,
Huhhh. Bapak lenguh aku sebaik saja aku bangun pagi 23hb semalam . Effect daripada jalan-jalan, main dan sebagainya . Ini kali pertama aku pergi travel jauh sorang sampai ke Bangi . Em takde lah sorang , sebenarnya berteman-teman . Susah nak cerita ringkas-ringkas , meh aku cerita penuh-penuh ye .

Aku bertolak dari Airport Kb to Airport Subang naik Malindo Air pada waktu 4:15 petang. Aku beli tiket promo so takdelah orang nak cakap aku kaya ke hape sebab tiket murah kan . Then kau ingat bapak aku kasi naik bas sorang2 ? No waaaay maaan . Kalau hati aku sado pun itu hanya kepura-puraan puihhh . Setibanya di Airport Subang dah pukul 5:30 sebab delay thingy, then my bro and his friends hantar sampai depan rumah my housemate, Atiqa. Rumah Tiqah ni senang je kalau nak kasi direction from Tol Bangi . Maka bermalam lah aku di rumah Tiqah .

Pagi esoknya naik Ktm bangi sampai Midvalley , kitorang pun meronda-ronda sambil berborak tentang masa hadapan dan belakang . & Kejadah ada banyak gila Korean restaurant tapi satu pun aku tak cuba... satu wishlist yang tak dapat diselesaikan tapi inshaAllah I will soon ! Lepas tu usha wayang movie terbaru , Lucy , sangat best . Sound gempak , ternganga mulut aku dari awal sampai hujung cerita . 

K lepastu lunch kat Sogo jumpa dengan Wida pulak . Then pergi Jalan Tar . Lenguh sangat kaki time ni sebab kaki aku kan special sikit panjangnya . Nak bersaing dengan kelajuan masing2 , memang parah aa .  Dont ask la when you'd already know :-p lepastu masuk Sogo balik nak Asar , then usha2 lagi . (aku ni memang nak kena cerita semua supaya senang bila aku baca balik) lepas Maghrib baru blah ke Ktm . Dan beberape adegan yang memalukan dalam hidupku pun berlaku hukhuk syukur aku selamat kahkah . Then malam tu lena gila tidur , tutup mata awal sangat dan tak sampai beberapa saat pun terus dibuai mimpi ~


waiting at the ktm. with Tiqah's matric's friends

under the moonlight and streets' beam beside the town's road

Scarlett Johansson is the best actress ever

Keesokkannya pula , kitorang ke Sunway Pyramid dihantar oleh cousin Tiqah , kak Ija sambil-sambil she drives to her workplace kan. Kebetulan harini hari berkabung satu Malaysia yang mana jenazah mangsa #MH17 dibawa pulang ke Malaysia untuk dikebumikan . Sayu hati , semua radio pasang lagu sedih. Gambar dalam facebook semua sayu. Aku paling salute wife co-pilot, nampak luar macam tabah namun dalam hati hanya Allah s.w.t yang tau. 

Okay continue. Sesampainya di situ , kitorang terus pergi book tiket wayang lagi . kali ni memang ada 2 je choice. Tengok Into The Storm je mampu that day pukul 2 petang . So kitorang pergi main ice skating dulu . Gilaa . Aku tak caye langsung yang aku boleh balance kan badan aku niha dengan kasut tu . Serious payah do. Tapi dengan baby steps and lots of practices , kitorang dah tak berpaut pada dinding tu pada round ke 2 . Tapi at the end aku still jatuh dan berpaut... Time ni macam dah lost hope and trust in myself wuwuu kan best ada orang tolong ajarkan heehew . Harga yuran plus glove rm27 . Better korang bawak glove and stokin sesiap dari rumah so boleh jimat duit . 



first timer. sumpah tak de bakat skating hahaha

new movie coming soon : bila aku selpie.

bukan cermin tandas tapi cermin cruise



Penat nak bercerita banyak . rasa macam aku menaip guna mulut pun ada , letih dengan mulut-mulut sekali . Akhir cerita aku pun bertolak pulang ke kampung halaman pada hari Sabtu petang . Sungguh , walaupun penat namun ianya worth it . Akhirnya aku berjaya menunaikan wishlist #housematetrip aku setelah sekian lama merancang . Sebab aku teringin sangat nak berjalan-jalan , dapat jugak akhirnya . Thanks to you guys yang menjalani saat-saat indah bersama-sama itew semua . Alhamdulillah nothing happens as long as you pray to Allah for your safety . Nantikan trip aku lepas ni pulak okay . Coming soon trip !! ;-)

No comments:

Bangkok Day Tour [Day 3]

Let the pictures do the talking :)