The girl.

Tuesday, February 4, 2014

Faham

Assalamualaikum J



Bagi kos aku sekarang satu batch tengah cuti cuti Terengganu. Tapi budak kos lain dah habis dah pun cutinya. Diorang dok sibuk dengan semester baru diorang. Hmmm

Tetiba ambe nak berfeeling..
Mesti perbezaan masa akan menjadi ketara selepas ni. Semester 1 takde pun sebab yelah maybe pihak atasan nak bagi kita adapt dulu biar sama-sama relax cuti. Dah makin membesar ni jangan harap ah.

Tadi aku jenguk 1 laman sesawang sosial makhluk Allah ni, duk bughak pasal kena berulang-alik tempat belajar. Terpaku kejap. Aku pun scroll sampai habis comments tu. Tetiba kepalotak aku tersedar,
selama ni, ni ke perasaan diorang? L
selama ni, diorang tak mengeluh ke?
Selama ni, senyuman gelak ketawa tu fake eh?

Bila dah dalami cerita dia, kisah belakang tabir dia, baru kita faham apa masalah diorang, kenapa diorang want to be listened, to be heard, not to be paid attention pun.

Bagi orang yang dah dapat full opportunity, why not just let go off your ego? Tolerancy for the sake of peaceful community is all the key. Just, look up at others’ life too.


Seriously aku pun tak sanggup kehidupan jarak jauh begitu.  
setiap manusia diuji cara lain. Allah Maha Adil.

No comments:

Bangkok Day Tour [Day 3]

Let the pictures do the talking :)