The girl.

Monday, September 1, 2014

Cerita dua puluh



Alhamdulillah aku dah masuk dua puluh akhirnya. Macam tak percaya pun ada coz rasa macam baru semalam je terasa orang wish birthday untuk tahun lepas. Terasa macam semalam je dapat hadiah gambar abam Zayn Malik dekat Instagram. Hm ayat sangat cliche Ja tapi memang tu yang aku rasa. Aku tau semorang pun rasa kan? Heh. Okay kali ni aku nak bersoksek panjang kat post ni. Just random story to tell.

Aku terima pelbagai warm and lovely wishes dari semua orang. Ya Allah suka sangat bila dapat voice note dekat Whats App nyanyikan untuk aku lagi happy Birthday. Thanks for both of you. Lagi, aku dah bukak hadiah first yang aku terima sejak 3 bulan lepas. Seriously said, reaksi selepas bukak hadiah tu tepat jam 12 malam, aku terkedu giler plus shaking yang hebat! Tambahan lagi, aku suka semua yang wish through Whats App, Twitter, Instagram and Facebook!

#SeptemberWish aku ada banyak. 
Disebabkan aku ialah September baby plus lahir pada hari awal kemasukan sem, wish aku yang pertama ialah untuk belajar dengan lebih rajin, semangat dan sangat smart! Inspirasi aku sungguh ramai, iaitu Dr Anwar Fazal, Dr Beni, Dr Halina dan ramai lagi termasuklah kakak aku sendiri, Dr Maryam. So, apabila aku dah menjadi 2nd Year Medical Student ni, aku kena menjadi lebih active than before. Harap aku kuat.

Kedua, disebabkan umur aku sedang melanjut, aku rasa tidak terlalu lambat untuk aku dan semua untuk berubah. Bagi aku, setiap orang akan berubah lambat laun. Banyak perkara dan perangai serta tingkah laku yang harus aku buang dan ubah. Jikalau molek, inshaAllah orang pasti suka. 


Pah edit and kasi. Lawa smart gila hmm


Ketiga, selain dari aspek belajar, aku nak saving a lot of money for travelling purpose! A lot of places that I eagerly want to visit such as Rotterdam (My aunt's place), Korea (Where my bae lives), Aussie ( A friend of mine soon to live), London ( Where Abam Zayn lives), and many more! Kalau dalam country pula Iolls nak pergi semua pulau di Sabah & Sarawak, Melaka visit, Langkawi, semua pulau di semenanjung dan tidak lupa ke Singapore please! And pergi Makkah juga wajib seperti mana yang tertera di dalam Rukun Islam sendiri amiiinnn.

Sempena birthday aku ni juga, aku nak move on. Aku nak lupakan perkara dan bae yang lepas. Seriously said hajar. Aku tahu bae a.k.a crush itu merupakan perkara yang lagha dan mengabaikan pelajaran aku. Lepas ni no more crap talks kay Hajar. You have already grown up!

Aku nak memperbanyak reading. Tak kisah lah reading whatsoever. Dan trying to be more healthier than before. Take care of my eating lifestyle, by consuming lots of mineral water at least 8 glasses per day. It is funny how we as medical students taught patients to keep consuming healthy lifestyle but we instead live improperly. Ouhhh Hajar please be right on track okay. You don't want any of your patients to underestimate you. Not once.

Okay I think that's all. Love you guys so much. Bye xxx Kubi Loves

No comments:

Bangkok Day Tour [Day 3]

Let the pictures do the talking :)