The girl.

Wednesday, September 3, 2014

Dah nak masuk semester 3

dah siap packing T-T



Assalam haaaaai blog !
Harini dah masuk 4 September ! Omooo esok pukul 8 pagi aku dah bertolak ke Terengganu yeahhhhpi but still sad in my heart sobb sobb T-T

Dah masuk sem 3 , apakah plan anda ?
Kalau tanya aku , mestilah aku bagi jawapan yang murni-murni sahaja . Jawapan belajar sungguh-sunnguh , taknak lagha dah , nak diet , jaga pandangan , jangan lambat ke kelas , jangan tidur waktu lecture , tak malas pergi jumpa lecturer . Sangat tipikal kau Hajarrr !

Aku risau banyak je pasal semester 3 ni . Jadual nya bagaimana ? Pack every day tak ? Lecturer baru lagi eh ? Cardiovascular , Musculoskeletal , Respiratory Module nanti , boleh kah aku buat ? Ada masa untuk aku buat short note tak ?

Sejujurnya aku nak baiki diri aku dalam aspek pembelajaran . Tahukah korang , aku ada BIG EXAM at the end of my 4th Semester ? Nama exam itu ialah Professional Examination 1 . Exam ni akan menentukan aku akan masuk klinikal year atau tak . Kalau failed , kena extend . InshaAllah , doakan aku ye koranggg ! So faham-fahamlah ye kalau aku jarang online ke blogging ke berkicau ke .

Nanti juniors dah masuk belajar minggu depan . Waktu ni diorang tengah orientasi lagi . Next week kita jumpa ye adik-adik .






Baideway , aku memang suka sangat la dengan design room decoration ni . Bilik aku tak macam ni pun , tapi aku ada hati nak kumpul semua gambar-gambar camni then pasang cita-cita nak buat bilik hostel camni . Amacam ? Baru lah ada semangat belajo sikit . Ye dok ? Yang tampal-tampal thingy tu wajibbb . Okeh settt ;-)

Bercakap pasal preparation dari segi mental, pizikal mahupun rohani . Hmmm , aku dah packing luggage about 88% walaupun hati ni ibarat diikat di hujung palang katil . Serious sepanjang bercuti sakan selama 2 bulan di rumah , aku tak rasa langsung yang aku ni merupakan seorang pelajar perubatan -,- MashaAllah dangerous yahamat . Dengan tak cakna langsung dengan short notes nya , hmmm mampus lah aku time nak review short notes untuk study for Pro 1 nanti . Kemain tak sempat lah . Aku tak boleh lah buat pape notes time berada di rumah . Rasa macam kejadah aku buat benda ni di rumah . Kalau nak buat sangat , aku akan balik hostel terus. Tapi tu lah , esok dah nak balik kan . 

Dengan masalah baru balik dari Perhentian , haaaai makcik sunburn dan pakcik air laut masuk dalam telinga tak keluar-keluar lagi ni . I should meet the doctor soon to remove all the plugs that stuck up in my middle ears errrr I'm not sure . They said the doctor will use the endoscopy to suck up the blocked water . I hope there's no pus inside already coz my ear might get infected by bacteria . The consequences is so scary hmm coz it is near to the brain you knowww


Mak bila aku ngadu kat dia pasal telinga ni;

"Ma telinga Aja masuk air laut, takmo keluar lagi T-T"

"Itu lah harga yang Hajar kena bayar sebab pergi pulau . Gi lah klinik , pastu boleh tanya-tanya sambil belajar"


Okay makkkk .


Aku sebenanye tak sabau nak tonton The Heirs tau . Sabar Hajar sabarrr . Ini lagi satu . Aku memang kaki lambat 5 tahun dari orang lain baru nak tengok sesebuah drama . Takpe . Janji aku nengok . Pastu tak sabar nak collect movies dari cik housemate . Boleh lah aku khatam satu drama / movie per day every evening kan . Baru lah tak stress hidup . Doakan aku tak procrastinate dah wey . Please Hajar pleaseeeeee . Kurangkan online yang pasti ! Instagram takpe sebab gambar-gambar je hehehe kbai ! <3

No comments:

Bangkok Day Tour [Day 3]

Let the pictures do the talking :)