The girl.

Thursday, November 6, 2014

Layan cerita

Assalamualaikum


Harini aku macam free sikit sebab cuti penuh hari Khamis. Boleh la relax-relax kat katil dalam hujan camni sambil tengok cerita-cerita yang berkurun dok dalam laptop kan.


Aku nak cerita pasal hobi.


Lately ni kan, aku memang suka layan drama yang berkaitan dengan medical things. Bila aku layan medical related movies/drama barulah aku tak rasa serba salah nak tinggalkan notes tak terbaca sehari dua kahkah.


1) It's Okay That's Love
2) 1 Liter of Tears
3) Team Medical Dragon
4) Emergency Couple


Yang latest aku tengok 1 Liter of Tears. Memang se'bucket' kfc dah keluar ayaq mata tengok. Aya suffered from Spinocerebellar Degeneration Disease, memang sakit pasal saraf. Lastly, she died. Memang sedih gila vavun.


Tiap kali tengok cerita medical-related, aku rasa lain maciam.Sedih, taknak sakit dan berazam akan mengambil pemakanan diet yang seimbang selamanya supayaa tidak akan sakit, berdoa kat Allah aku dapat badan yang kekal sihat, in the end, rasa nak study tu membuak, hopefully. Korang doakan aku tau, supaya aku sayang and caring kat semua patient aku, inshaAllah, suatu hari nanti.


Aku ni lain maciam jugak sensitif nya kalau pasal sakit. Tak tentu hala. Haritu pergi spital pun dah sebak. Entah apa aku bayang gak eh.


Pastu aku fikir kalau orang yang aku sayang sakit, aku mampu tak jaga? Kalau aku jaga, adakah diorang akan jaga aku pulak kalau aku sakit? Haaaaa aku kalau dah fikir jauh, memang camni jawabnya.


Sama-sama doa la ye. Lebyu guys xoxoxo

No comments:

Bangkok Day Tour [Day 3]

Let the pictures do the talking :)